2015. július 6., hétfő

Harmadik rész - Kilencedik fejezet

-  Sajnálom, butaság volt az egész.
-  De még mekkora butaság! Elképzelni sem tudom, hogyan juthatott egyáltalán eszébe megcsinálni ezt a videót, hát még hogy milyen módon kerülhetett fel az internetre!
-  Hát, az úgy volt, hogy…
-  Nem érdekel! Teljesen mindegy, hogyan történt, tudnia kellene már, Mr. Tomlinson, hogy ha egy fotót vagy videót megcsinál, azt soha többé nem semmisítheti meg!
-  Bocsánat.
-  Ne tőlem kérjen bocsánatot, hanem a társaitól, akik a segítségével most még nagyobb valószínűséggel veszíthetik el a szeretett munkájukat! Felfogja, hogy milyen súlyos ügyről van szó? – Nem tudta kontrollálni magát többé. Elveszítette a fejét, szinte magából kikelve üvöltött a két megszeppent fiúra.
Jane hotelszobájában voltak, ahol szükségből egy rögtönzött iroda lett kialakítva az öltözőasztalból és két székből. Kellett a hely a sok papírmunkának. Bár Jane örült, hogy végre elszabadul az irodából, a kliensei elintézték, hogy itt is dolgoznia kelljen.
Louis Tomlinson és Zayn Malik egymás és főleg a föléjük magasodó nő tekintetét kerülve kuporogtak egy-egy széken. Látszott rajtuk, hogy ha eddig nem is, most már igazán megijedtek a saját tettük következményeitől. Jó buli volt az a néhány ártalmatlannak tűnő füves cigi, és abban a pillanatban még azt is jó ötletnek tartották, hogy megörökítsék, milyen pompásan szórakoznak. Csak most, kijózanodva és a főnökükkel szembenézve jutott el az agyukig, hogy mekkora hülyeség volt, amit csináltak.
Mivel a két fiú nem válaszolt, a nő egy sóhajtás után, még keményebb hanggal folytatta a leteremtésüket.
-  Csalódtam magukban. Azt hittem, sikerült elérnem, hogy a munkájuk legyen a legfontosabb, de úgy tűnik, tévedtem. Segíteni próbáltam, hogy minél tovább élhessék az álmukat, de maguk nem is törődnek ezzel! Képzeljék csak el, ha én ilyen csalódott vagyok, mit fognak a rajongóik gondolni! Ugyanis nem az számít most, hogy engem átvertek! – Jane mély levegőt vett. Kissé megnyugodott, és úgy döntött, elég volt az erőszakos szidalmakból. Ideje volt, hogy ne csak saját magára gondoljon, hanem más emberekre is. – A rajongóik hittek magukban, a példaképeikként csodálták önöket! A többiekkel együtt maguk tinilányok millióiért felelősek! Olyan szintű befolyásuk van felettük, hogy az is elképzelhető, hogy már a mai napon belehalt az egyikük a drogokba, csupán azért mert önöket próbálta utánozni! De az okos kislányok egyszerűen csak elfordulnak majd önöktől, mert nem fogják lecsúszott drogos popsztárok zenéjét hallgatni. Most már tisztában vannak vele, hogy milyen súlyosak a következmények? – kérdezte végül. Zayn a szőnyegről a nőre emelte a pillantását.
-  Igen, megértettük – felelte mindkettőjük nevében. – És vállaljuk a felelősséget – tette hozzá.
-  Azt jól teszik – bólintott Jane elismerően. – De sajnos, a büntetésük kiosztása nem rám tartozik. A rajongóik fogják eldönteni, hogy mivel büntetik önöket. A biztonsági őreiket természetesen már egytől egyig kirúgtam. Azt viszont nem tudom megmondani, hogy a bandájuk túléli-e ezt az incidenst. Ma este, a koncerten kiderül. Ha egyáltalán lesz koncert – nézett felváltva a két fiú szemébe komolyan. – Most elmehetnek – közölte, mire ők habozás nélkül felálltak, és már kint is voltak a hotel folyosóján.
Jane elgondolkodott, miközben leült az egyik székre, és a tükörbe nézve hosszú, vörös copfja végét csavargatta. Vajon miért reagált olyan hevesen, mikor megtudta, hogy mi történt? Egészen eddig egyértelműnek tűnt, hogy nem törődik a banda sorsával, csupán a bosszú a célja. Eddig minden örömét mások szenvedésében lelte, de most valahogyan nem tudott boldog lenni. Ezek a srácok tényleg összetörtnek látszottak. Nyilvánvalóan azért csinálták az egészet, mert úgy érezték, nincs elég szabadságuk. Talán Jane túl sokat várt el tőlük. Talán túl magasra tette a mércét. A játékszerei most hirtelen élő emberekké változtak. És nem tudta, hogy akar-e ezt figyelmen kívül hagyva tovább játszadozni.
Gondolatainak tengeréből a telefonja rezgése szakította ki. A készüléken Liam Payne neve bukkant fel. A nő habozás nélkül válaszolt a hívásra.
-  Szia.
-  Jane, szia – hallott a nő egy feldúlt hangot a vonal másik végéről. – Mennyire vagy kiakadva?
-  Nem vagyok kiakadva. Csalódott vagyok és aggódom, Liam, annyira aggódom! Fogalmam sincs, mi fog történni így veletek, veled. Nem szeretném, ha ilyen tehetséges emberek veszítenék el a munkájukat egy butaság miatt.
-  Ne aggódj, minden rendben lesz! Ne idegeskedj, úgysem tehetsz ellene semmit. Már késő – mondta Liam, de nem úgy tűnt, mint aki komolyan veszi a saját szavait. – Inkább gyere el velem vacsorázni, és utána elfeledtetem veled minden problémádat – tette hozzá hirtelen ötlettől vezérelve. Ez a kijelentés a komoly beszélgetés közepén annyira abszurdnak hangzott, hogy Jane elnevette magát, és a saját meglepetésére így felelt:
-  Rendben! Gyere értem fél óra múlva.

Bár még csak késő délután van, én az ágyban fekszem a hotelszobánkban, takarókba burkolózva. A plafont bámulom, próbálva kiüríteni a fejemet. De nem járok sikerrel, a gondolataim újra és újra visszatérnek ahhoz a képhez, ami a fantáziám által született meg. Magam előtt látok egy kisbabát Harry karjaiban, aki nagy kezeiben óvatosan tartja a csöppséget és gyengéden megpuszilja a feje búbját. Ezután a kép átváltozik, és Harry már egy göndör hajú kisgyerek kezét fogja, miközben az totyogva szalad aprócska talpain. A szívem egy számomra ismeretlen módon telik meg szeretettel. Eddig azt hittem, csupán egy embert vagyok képes igazán szeretni, feltétel nélkül. De most úgy érzem, mintha a szívem kitágulna és még így is kicsordulna a szeretet belőle.
Lassan lehúzom magamról a takarót. A pólómat felhajtom, és a kezemet a hasamra teszem. Próbálom megfigyelni, megérezni azt, ami bennem van, de nem fedezek fel semmi különöset magamban azon a tudaton kívül, hogy terhes vagyok. Ezért inkább úgy döntök, megpróbálom feldolgozni, hogy mi is történik most…
Egy embernek adtam életet. Illetve nem csak én, hanem Harry is. Mi ketten, közösen egy új életet hoztunk létre. És az a legcsodálatosabb ebben, hogy ez a kisbaba a szerelmünk gyümölcse. Nem megbánás, vagy fájdalom az, amit most érzek, hanem szeretet. Harry iránt, és ez iránt az aprócska baba iránt. Soha nem gondoltam volna, hogy babát várni ennyire természetes érzés lehet. Egyáltalán nem szokatlan, hanem magától értetődően jó. És mostantól én vagyok a felelős ezért az életért, ami bennem fejlődik. Mindent meg kell tennem azért, hogy egészséges legyen a gyermekem.
De vajon Harry is ugyanezt gondolja majd? Mi van, ha elutasítóan fog viselkedni és nem akarja majd felvállalni ezt a kisbabát?
A következő pillanatban összerezzenek, amikor Harry hirtelen kinyitja az ajtót és belép a szobába.
-  Szia – köszön, miközben lerúgja a cipőit. – Megijesztettelek? – kérdezi, amikor meglátja, hogy tágra nyílt szemekkel nézek rá.
-  Igen – válaszolom elmosolyodva, és miközben Harry lehuppan az ágyra, felülök. – Szia – egy csókkal köszöntöm, ami elhúzódik hosszú és édes percekig. Harry kibújik a pólójából, miközben én újra hátradőlök az ágyon. Amikor Harry fölém hajol és megcsókol, kezeimmel végigsimítok a felsőtestét borító tetoválásokon: a madarak, a pillangó, és végül a levélminták. Harry nyaklánca a mellkasomra lóg, a kereszt alakú medál hidegen tapad a bőrömre…
Néhány perccel később Harry elhúzódik. Lefekszik az ágy másik oldalán, és magához húz engem. Egymás felé fordulva fekszünk az oldalunkra, és csak egymás szemeit nézzük. Egy idő után Harry megszólal:
-  Megváltoztál, Jasmine. – Egy pillanatig végigfut rajtam a pánik, de sikerül elrejtenem.
-  Mire gondolsz? – kérdezem komoly arccal.
-  Nem tudom, Jasmine, de érzem rajtad, hogy valami történt – feleli. – Jobban ismerlek téged, mint te önmagad. Észreveszek bármilyen változást, csak néha nehéz kiigazodni rajta – mondja, mire lesütöm a szemem. Úgy érzem, a pillantásomból tudja kikövetkeztetni a lelkiállapotom rezdüléseit, de ezzel most elárultam magam. Nem válaszoltam neki.
-  Jas, nézz ide rám – ujjaival az államhoz nyúl, és felemeli a fejem. Amikor az arcára nézek, látom, hogy mosolyog. Igazi mosoly játszik az ajkain, nem megjátszott, hanem tökéletesen boldog.  A kezét most az arcomra teszi, és ez megnyugtat. Biztonságban érzem magam tőle. – Tudod, hogy nekem bármit elmondhatsz. Szeretlek, amióta csak megismertelek és szeretni is foglak, bármi történjék is. Mindig melletted állok, soha nem hagylak el, érted? Te vagy az én kis menyasszonyom, akit senki sem bánthat amíg én élek, és hamarosan az én kis feleségem leszel – mondja. Hangja édes és lassú, mint a méz, és szavainak mélysége a lelkemig hatol. A szememből egy könnycsepp gördül ki, de már magam sem tudom, hogy bánat- vagy örömkönny. Megszólalni nem tudok. Annyi mindent akarok neki mondani, mégsem vagyok képes kifejezni szavakkal. De Ő természetesen ezt is látja rajtam. Tudja, hogy mit gondolok. tudja, hogy mit érzek. Nincs szükség a szavakra. Tökéletesen megért engem anélkül is, hogy bármit mondanék.
Tekintetében a felismerés fénye csillan. Tenyerét elveszi az arcomról, és a kezét óvatosan a hasamra teszi… Melegség árad szét a bőrömön, ott, ahol megérint. És olyan, mintha a bőröm alatt is érezném őt. Talán a kisbabánk is érzi?
A pillantását hirtelen újra az arcomra emeli. Elgondolkodva fürkészi a szemeimet, és az arca kíváncsivá válik. Mintha a tekintetével megkérdezné azt, amit most tudni szeretne. Látom rajta, hogy bármi legyen is a válasz a kérdésére, mellettem fog maradni. Nem hagyna el engem. Éppen ezért döntök úgy, hogy megérdemli az igazságot. Szinte kötelességem, hogy őszinte legyek vele. De nem is szeretnék mást.
Lassan bólintok.
Harry arca meglepődötté válik, a szemei egy pillanat erejéig tágra nyílnak. Ezután pedig azonnal egy halvány mosoly húzódik az arcára.
-  Ó, Jasmine – sóhajt. – Mióta? – kérdezi olyan halkan, mintha gyerekek lennénk és egy nagyon fontos titokról lenne szó.
-  Két hete – válaszolom leheletnyi hangon. Harry pár másodpercre becsukja a szemét.
-  Miért nem mondtad el? – kérdezi komolyan, már nem suttogva. Egy hosszú pillanatig elgondolkodom.
-  Féltem – mondom ki. – Nem tőled– teszem hozzá gyorsan, mielőtt Harry kinyithatná a száját, hogy ezt megkérdezze. – Hanem attól, hogy nem fogsz örülni neki. Hogy csak egy újabb gondot fog jelenteni, és hogy egy újabb súlyt teszek ezzel a válladra.
-   Te sosem jelentesz nekem gondot, Jasmine – mondja puhán. – Tudod, hogy mit jelentesz nekem? Te vagy minden örömöm és boldogságom forrása. A napfény az életemben. Nélküled nem tudnék élni. – Ezzel sikerült mosolyt csalnia az arcomra. Azonban rögtön el is komorodtam.
-  De mit gondolsz erről? Tudnál húsz évesen apa lenni? Képes lennél őt, a kisbabánkat szeretni? – teszem fel félve a kérdést, ami már hetek óta nyomja a szívemet.
-  Ezt komolyan kérdezed? – kérdez vissza hitetlenkedve. – Persze, hogy tudnám szeretni, már most is szeretem! Csak nem értem, hogy miért nem mondtad el hamarabb. Azt hittem, mindent elmondasz nekem, miért titkoltad el ezt hetekig? – kérdezi, és látom rajta, hogy egy kicsit meg van bántódva.
-  Nem tudom – sóhajtok. – Hülyeség volt, hogy nem mondtam el azonnal. Sajnálom, Harry.
-  Nincs semmi baj, Jasmine. – mondja, és magához ölel. Úgy szorítja a vállamat, mintha soha többé nem akarna elengedni. – Szeretlek.

-  Én is téged – suttogom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése