2013. szeptember 12., csütörtök

Második rész - Tizennegyedik fejezet



Miközben hazafelé sétálok, megcsörren a telefonom, kiszakítva a gondolataim közül. Mikor előveszem a táskámból, látom, hogy Eleanor hív.

-  Szia! Mi újság?

-  Szia Jasmine! Minden rendben veled? – kérdezi egy kissé aggódó hangon.

-  Persze. Miért ne lenne? – kérdezek vissza meglepetten.

-  Hát, úgy hallottam hogy Harry elég dühösen ment haza ma este.

-  Még nem találkoztam vele, de úton vagyok hazafelé. Mi történt?

-  Louis megpróbált beszélni vele, tudod, hogy kibéküljenek. És Harry megütötte. – magyarázta fojtott hangon.

-  Micsoda? Te láttad ezt? Mikor történt? – kérdezem, hirtelen megállok a járdán és csak próbálom felfogni amit mondott.

-  Nem láttam, Louis mondta. Elég durva lehetett, még mindig vérzik az orra… Néhány órája történt.

-  Ez elég furcsa… - gondolkozok el hangosan. – Chris éppen az előbb mondta el, hogy Harry megfenyegette őt. Nem tudtam, higgyek-e neki…

-  Úristen, Jasmine! Hogy lehet, hogy Harry ennyire megváltozott hirtelen? Soha nem volt erőszakos. – mondja Eleanor. Hallom a félelmet a hangjában.

-  Beszélek vele. Nemsokára hazaérek…

-  Nem szeretném, ha bajod esne… - kezdi, de belé fojtom a szót.

-  Ne aggódj! Soha nem bántana engem.

-  Tudom, én sem ilyennek ismertem meg. De azért légy óvatos! És hívj, ha bármi van.

-  Rendben. Szia. – köszönök el, majd lerakom a telefont, és már sietősebb léptekkel folytatom az utam hazafelé…



Amikor hazaérek, látszólag üres a lakás. Felkapcsolom a villanyt, Harryt nem látom sehol. Nincs a konyhában, se a nappaliban, a fürdőben szintén sötét van. Bemegyek a hálószobába, és a villanyt felkapcsolva látom, hogy Harry az oldalára fordulva alszik. Gyorsan lekapcsolom a fényt, hogy ne ébresszem fel őt, majd a fürdő felé indulok. Egy gyors zuhany után már sötétben osonok be a hálószobába, és lassan befekszem Harry mellé az ágyba. Ő ösztönösen felém fordul álmában. Közelebb húzódok hozzá, és óvatosan adok egy puszit az arcára.

-  Jasmine? – nyitja ki résnyire a szemét.

-  Itt vagyok. – suttogom. Harry szorosan átölel, és magához húz. Hogyan bánthatna másokat ez az ember, aki ennyire békésen alszik? Álmában olyan, akár egy angyal… A légynek sem tudna ártani. Ő, aki mindig olyan gyengéden bánt velem, hogy lenne képes másokat fenyegetni vagy verekedni? Elismerem, hogy hirtelen haragú ember, de akkor sem volt erőszakos soha. Minden, amit ma megtudtam, vagy legalábbis amit róla állítottak, nem tűnik másnak, csak egy rossz viccnek…



Másnap reggel egyedül ébredek. Szombat van. Mára beszéltük meg Harryvel, hogy együtt töltjük a napot, mégis elment otthonról már reggel. Nem volt szívem felébreszteni őt tegnap, olyan aranyosan aludt. De így viszont még nem tudtam megbeszélni vele a tegnap történteket… A kételyeim Harry jelenléte nélkül visszatértek, és már teljesen bizonytalan vagyok. Nem akarom elhinni, amiket tegnap hallottam, de mi van, ha mégsem hazugságok? Az sem számít – győzködöm saját magam. Szeretem Harryt. Szeretni fogom akkor is, ha megfenyegette Christ, és akkor is, ha bántotta a volt legjobb barátját… Kell, hogy legyen rá magyarázat. Nem támadna rá ok nélkül két emberre is egy nap.

Miközben felöltözök, hallom ahogy nyílik a bejárati ajtó. Gyorsan belebújok a fekete pulcsimba, és kimegyek a gardróbból a hálószobán keresztül. Harry a konyhában van, és éppen lerakja a két Starbucks-os poharat és zacskót az asztalra, amikor belépek az ajtón és mosolyogva odamegyek hozzá.

-  Jó reggelt! – köszönt, mire én válaszul csak átölelem, ő pedig megcsókol.

-  A kedvenceidet hoztam reggelire – közli vidáman. – Karamellás forrócsoki és mandulás croissant a Starbucks-ból.

-  Köszönöm – vigyorgok jókedvűen. – Imádlak! – adok egy puszit az arcára, majd lehuppanok az egyik székre, és együtt reggelizünk Harryvel.

Nem hozom szóba a tegnapi dolgokat. Úgy érzem, még várhat. Bár fontos dolog, nem érdekel annyira, hogy elrontsam vele ezt a tökéletes reggelt. Harry ugyanúgy viselkedik, ahogyan szokott, kedves, figyelmes és vicces. Mintha semmi sem történt volna tegnap. Valami azt súgja, lehet hogy így is volt.

-  Van egy meglepetésem estére. – mondja, miután befejeztük a reggelit.

-  De jó! És mi az? – kérdezem kíváncsian, mintha mit sem sejtenék a terveiről. Eddig is sikerült titokban tartanom előtte, hogy tudok a dologról, és bár utálok titkolózni, úgy éreztem jobb lesz, ha nem rontom el a meglepetést.

-  A meglepetésnek az a lényege, hogy nem árulom el. – mosolyog titokzatosan. – Tökéletes este lesz. Mindent elintéztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése